vrijdag 28 november 2014

Gemakkelijke broek op verzoek....

Zoonlief 2 is er eentje voor het gemak.
Zoals in "waarom uit mijn hoofd rekenen als het met
een rekenmachine zoveel sneller gaat" (bij een
hoofdrekenhuiswerk!) of "waarom mijn handen
wassen als ik ze ook aan mijn trui kan afvegen"
(bij een net-uit-de-kast-verse-trui).

Maar ook in kledij heeft hij het graag makkelijk.
En ik kan hem soms geen ongelijk geven.....
Hij heeft een grondige hekel aan ritsen, knopen en
te strak zittende broeken. Het moet allemaal
snel aan en uit gaan bij hem.
Het liefst van al loopt hij de hele dag in joggingsbroek.

Maar mama heeft natuurlijk wel graag dat haar
jongens er soms een beetje "gekleder"
bijlopen dan in jogging.... ahum.
Dus we zochten én vonden een compromis!
(Heerlijk toch!)

Ik stelde hem voor een echte broek
(geen jogging dus) te maken maar
- zónder rits en knoop (geen gefrummel meer als hij naar het toilet moet)
- mét boordstof-band en elastiek (zit makkelijk toch?)
- met zakjes en nepgulp (zo lijkt het net echt)
- in een makkelijk zittende stof, maar geen joggingsstof.....
Iedereen blij dus!

Met enkele eisen van Zoonlief 2
(geen jeans! geen blauw, bruin, grijs of zwart!
Euh.... Oh-ké?!) trok ik naar de Stoffenkamer.
Ik kwam terug met rode en groene ribfluweel.
Voldoet aan al zijn eisen, denk ik.

Na mijn ochtendloopje ging ik aan de slag!
Hij koos de rode broek eerst.
Het patroontje haalde ik uit de laatste Ottobre,
maar ik deed er wel een beetje mijn eigen ding mee.

Zoonlief (én ikzelf ook) is heel blij met het resultaat!




Omdat het niet te saai hoeft te zijn bij mijn speelvogel
bevestigde ik een applicatie op de achterzak.

Zoonlief kan soms wel eens tegendraads zijn,
dus dan mag dat in zijn broek ook wel dacht ik zo.
Het stuk stof tussen de boordstof en de achterzakjes knipte ik in
de andere richting (ribbels horizontaal). Vind dit wel een leuk resultaat.

 De zakjes werkte ik af met blauwe paspel.

Door de nepgulp lijkt het een "echte" broek. Jongens van 10
lopen niet meer met een kleuterbroekje rond hé.


Dit smaakt bij allebei naar meer!
De groene broek zal niet lang op zich
laten wachten denk ik.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De beloofde tweede broek!
Groene velours, fijnere ribbel dan de rode.
Eveneens met blauwe paspel en blauwe boordstof afgewerkt.


De zin in een pasbeurt met fotoshoot was er niet meer bij Zoonlief 2...
Dus dan maar de broek op de grond.



En de applicatie bij de rode broek viel zo in de smaak
dat die ook bij deze broek niet kon ontbreken.


Stof: de Stoffenkamer
Patroon: Ottobre 6/2014
Strijkapplicatie: Chicken Rhythm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten