zondag 7 december 2014

Een rolletje stift....

Ik schreef het al eerder...
kadootjestijd vind ik heerlijk!!
Niet alleen om de kadootjes die ik zelf,
of mijn huisgenoten, krijgen
maar vooral omwille van de kadootjes die ik mag geven!

Het liefst van al maak ik een kadootje zelf.
Al gaat dat natuurlijk niet altijd.
Er ligt hier dus al een behoorlijk stapeltje
pakjes uit de winkel.....
Met hier en daar ook al een afgewerkt
zelf-maak-kadootje.

Eéntje daarvan is deze stiftenrol die ik vanmiddag maakte.


Hij hoort bij een heel mooi kleurboek dat al klaar ligt voor onder de boom.
(Voor wie....dat verklap ik nog even niet!)

Een gewoon pakje stiften erbij geven is maar saai.
Dus ik zocht wat passende stofjes bijeen en begon eraan.


Op internet vind je massa's tutorials over hoe je zo'n
stiften- of potlodenrol maakt.
Ik raapte een beetje van elke tutorial bij elkaar
en maakte er mijn eigen versie van.



Ik geef toe, het was een beetje prutsen bij het stikken van de 'stiftzakjes'.
Een reddende actie hier en daar was nodig om het geheel
toch een beetje recht te houden.
Maar voor mijn eerste exemplaar ben ik best tevreden.


Een mooi lintje (dat waarschijnlijk ooit eens aan een kadootje
hing.... ik hou al die dingetjes nl bij) om dicht te knopen maakt het af.
Ik stikte het lintje vast en knoopte het dan om het stiksel te verstoppen.


Ik werkte het randje binnenin af met biaislint.
Ook stikte ik nog alles eens helemaal rondom
om het geheel netjes op z'n plaats te houden.


Voilà, dat ziet er toch stukken mooier uit dan een gewoon pakje stiften, niet?!

Enneuh..... de beloofde tweede lange broek voor zoonlief 2
is eindelijk ook klaar! Scroll maar even naar beneden.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten