dinsdag 20 januari 2015

Ghost Busters

Of ik een overall kon maken, vroeg hij.
Of eigenlijk twee...
En niet voor hem, maar voor de kindjes
van 4 en 2.
En of het een overall kon zijn zoals uit de film Ghost Busters.
Zo eentje dus....


Hij.... dat is mijn jongere broer.
Actief met fototoestel en photoshop.
Hij maakt prachtige creaties met zijn twee kindjes.
Zoals deze drie bijvoorbeeld....




Nu is hij dus iets van plan met Ghost Busters.
Wat... dat mag ik nog niet weten.

Maar de "overallekes" dus.
Ik zag dat wel zitten en bladerde eens in mijn naaiboeken.
Een patroontje van iets wat ik wel kon gebruiken
vond ik in "Home made mini-couture voor jongens en meisjes",
de Carpenter.
Ik bestelde kaki garbardine en enkele dagen later ging ik aan de slag.

Dit is het resultaat voor mijn nichtje van vier.


Ik vind het wel goed gelijken op het origineel.
Het spookje en de naam maakte ik met flock-folie.


Voor mijn eigen gemak gebruikte ik kam-snaps ipv een rits.

De mini versie voor het neefje van twee... daar lag ik nog even wakker van.
Tot ik mijn Ottobre nog eens doorbladerde.
Mijn oog viel op een pyjama'tje, zo eentje met drukknoopjes tussen de beentjes.
Een "aha"-momentje. Het pyjama'tje kreeg wat aanpassingen en een kraagje
et voilà...


Mini versie klaar. Ook hier hetzelfde embleem en ook zijn naam.


Het kraagje werd afgewerkt met biaislint.


Broer zorgt zelf nog voor de nodige attributen zoals rugzak,
elleboogbeschermers en riem.
De foto die hij er uiteindelijk mee zal maken
kom ik hier zeker nog posten!

stof: onlinestoffen.nl
patronen: home-made mini couture voor jongens en meisjes 
en Ottobre 06/2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten