dinsdag 27 januari 2015

Jongenshemdje met kleerscheuren (letterlijk dan nog wel!)

Paniek, geroep, gevloek, gezucht en bijna tranen....
Dat was het geval deze ochtend op mijn zoldertje....
De reden...


Om de één of andere reden zijn mijn tormesje en ik geen beste vrienden.
Elke keer als ik dat (rot)ding in de hand neem, dan voel ik gewoon dat het gaat mislopen.
Zo ook weer deze morgen.
Ik was nochtans goed bezig...
met mijn "eerste échte jongenshemdje".
Enkel iets te ijverig gestikt waardoor ik het stiksel aan mijn paspel
even moest losmaken. En daar liep het dus fout.
Ik schoot uit met mijn tormesje met, zoals je kan zien,
vreselijk resultaat. Ik heb de schade zo goed als kon
proberen te herstellen. En het valt mee.... al zal ik
het natuurlijk altijd blijven zien. Maar we zullen het niet teveel
verder vertellen.

Enfin, vol (goede) moed werkte ik verder aan het hemdje.
Het is er eentje voor Zoon 1. Mijn jongens zijn geen hemdjesdragers.
Maar misschien kan ik hem met dit exemplaar wel bekoren?
Het stofje vond hij alvast prima, oef!

Voor ik begon, rommelde ik in mijn naaispulletjes
en koos volgende combinatie.


Al had ik het me, voor deze eerste keer, toch beter wat makkelijker gemaakt.
"Ach, een paspeltje... en een andere kleur voor de knopenbies en staander!" dacht ik.
Hm, niet zo'n slim idee als je nog nooit zo'n hemdje maakte.
Ik heb er verdomd goed m'n hoofd moeten bijhouden.
En dan heb ik toch nog een stuk fout geknipt zodat
de blauwe knopenbies bovenop ligt, terwijl ik hem graag onderaan had gezien.
Dit is em uiteindelijk geworden.




De onderkant van de kraag en de staander deed ik in bijpassend blauw.

Een oranje paspel achteraan en vooraan.


Oranje kamsnaps maken het geheel af.


Het lukte me om, snel snel, het hemdje (toen nog met onafgewerkte mouwen!)
mét Zoon te fotograferen.
Ik mocht de foto gebruiken.... op voorwaarde dat zijn hoofd er niet op stond!  :o)
Bij deze....


Het is een hemdje dat me bloed, zweet en (bijna) tranen heeft gekost.
Maar ach, we hebben weer heel veel geleerd uit dit 'projectje'.

De stofjes voor de hemdjes van Zoonlief 2 en Ukkepuk liggen klaar...
én zelf een patroon voor een hemd voor manlief....
al weet ik niet precies wanneer ik daar zal aan beginnen.

Stof: Soft Cactus bij de Stoffenkamer
patroon: Ottobre 6/2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten